نردبان امید

نردبان امیدme88.loxblog.com

 مجیدی: به موفقیت فیلم محمد رسول‌الله(ص) در اکران ایمان دارم

کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص) در نشست خبری فیلم گفت: در حوزه  مارکتینگ کار‌های گسترده‌ای انجام می‌شودو من به موفقیت فیلم در حوزه اکران ایمان دارم.

خبرگزاری فارس: مجیدی: به موفقیت فیلم محمد رسول‌الله(ص) در اکران ایمان دارم

نشست خبری فیلم سینمایی محمد‌ رسول‌‌الله(ص) با حضور مجید مجیدی کارگردان و عوامل فیلم در شهرک سینمایی نور دقایقی پیش آغاز شد.

در ابتدای نشست مجیدی درخصوص انگیزه اصلی‌اش برای ساخت این فیلم گفت: حدود 9 سال پیش از من برای حضور در جشنواره‌ای در دانمارک دعوت شد که این اتفاق با توهین‌های جراید این کشور به پیامبر مصادف بود و من طی نامه‌ای به مسئولان این جشنواره از حضور انصراف دادم.

مجیدی این فیلم را عاملی برای وفاق در جهان اسلام دانست و گفت: ما با این دلیل مقطعی از زندگی پیامبر را به تصویر کشیدیم که کمتر چالش برانگیز باشد و فضایی هم که در کشور‌های مختلف به خصوص الازهر به وجود آمد، قضاوت زود و به دلیل ندیدن فیلم بود. ما چهره پیامبر را حتی در کودکی نمایش ندادیم و هدف اصلی ما ایجاد وفاق در جهان اسلام است.

کارگردان فیلم محمد رسول‌الله(ص) درخصوص اکران بین‌المللی فیلم گفت: درخواست‌های زیادی برای اکران بین‌المللی فیلم داشتیم اما این کار را به بعد از جشنواره مونترال کانادا موکول کردیم و امیدواریم که اتفاق گسترده‌ای در حوزه مارکتینگ برای فیلم رخ دهد.

مجیدی با اشاره به ظرفیت‌های فیلم محمد‌ رسول‌الله(ص) گفت: این فیلم با ظرفیت‌های زیادش می‌تواند با هر فرهنگ و باور ارتباط برقرار کند و سینمایی که با فطرت الهی نزدیک باشد می‌تواند با هر فرهنگی ارتباط برقرار کند.

وی درخصوص زمان فیلم محمد رسول الله(ص) گفت: متأسفانه درخصوص قسمت‌های حذف شده فیلم نگاه‌های بدی شده که حرفه‌ای نیست. حتی برخی گفته‌اند که با حذفی‌های فیلم می شد یک فیلم دیگر ساخت که این نظرات غیر کارشناسی است. ما در مونتاژ اولیه حدود 5.5 ساعت تولید کردیم که هنوز هم جا دارد صحنه هایی اضافه شود و بعد از اکران جهانی فیلم و حدود دو سال دیگر می‌توانیم در قالب سریال 8 یا 9 قسمتی پخش کنیم. همچنین در جشنواره فیلم فجر برای تغییرات فیلم از نظرات مختلف استفاده کردیم و در مجموع نسخه فعلی دو ساعت و 58 دقیقه شد.

مجیدی در پاسخ به سؤالی مبنی بر واکنش‌های احتمالی در جشنواره مونترال به دلیل دینی بودن فیلم گفت: دین امری فطری است و این که بگوییم آنها با دین نسبتی ندارند درست نیست. همه می‌توانند از فیلم دریافت‌هایی داشته باشند و به دلیل قرائت‌های غلط از دین اسلام شاید آنها کنجکاوتر باشند. ما فکر می‌کنیم آنها با فیلم ارتباط خوبی برقرار کنند و حتی در آلمان هم از شهروندان برای تماشای فیلم دعوت کردیم و واکنش آنها هم خوب بود.

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 26 مرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خواص دارویی و مضرات هندوانه 

ترکیبات شیمیایی :

هندوانه داراي اسيد آمينه اي بنام سيترولين و موادي بنام كاروتن و ليكوپن و نوعي قند بنام مانيتول مي باشد.

 

در صد گرم هندوانه مواد زير موجود است

آب 92 گرم 
پروتئين 0/5 گرم 
مواد چربي 0/2 گرم 
نشاسته 6 گرم 
كلسيم 0/7 ميلي گرم 
فسفر 10 ميلي گرم 
آهن 0/5 ميلي گرم 
سديم 1 گرم 
پتاسيم 100 ميلي گرم 
ويتامين آ 600 ميلي گرم 
ويتامين ب 1 0/03 ميلي گرم 
ويتامين ب 2 0/3 ميلي گرم 
ويتامين ب 3 0/2 ميلي گرم 
ويتامين ث 8 ميلي گرم

hendevaneh-Watermelon-photo (6)

تخم هندوانه داراي حدود 30 درصد روغن است كه از نظر خواص شيميايي مانند روغن بادام مي باشد .

 

خواص دارویی

هندوانه از نظر طب قديم ايران سرد و تر است . گرما را برطرف مي كند و بهترين ميوه تابستان است . 
- هندوانه مدر است و به پائين آوردن فشار خون كمك مي كند 
- هندوانه معده را تقويت مي كند 
- پوست سفيد داخل هندوانه براي زخم گلو و دهان بسيار موثر است 
- مغز تخمه هندوانه كرم هاي معده و روده را از بين مي برد 
- هندوانه براي ورم مثانه مفيد است 
- هندوانه بدن را تازه شاداب مي كند 
- هندوانه براي اشخاص گرم مزاج بسيار خوب است 
- آب هندوانه مخلوط با سكنجبين علاج كننده يرقان و دفع كننده سنگ كليه است 
- براي خنك كردن بدن در روزهاي گرم تابستان هندوانه را با شكر بخوريد 
- براي برطرف كردن تب و اخلاط بدن هندوانه را با شير خشت بخوريد 
- براي رفع خارش بدن هندوانه را با تمبر هندي بخوريد 
- هندوانه را بايد هميشه بين دو غذا خورد يعني تقريبا سه ساعت بعد از غذا و يكساعت قبل از غذا . زيرا اگر بلافاصله بعد از غذا خوزده شود در هضم غذا اختلال ايجاد مي كند همچنين نبايد آنرا با ميوه هاي ديگر مخلوط كرد زيرا توليد نفخ شكم مي كند . 
هندوانه براي معده و كليه مفيد است 
تحقيقات جديد نشان داد هندوانه يكي از سالم ترين ميوه هاست و در سلامت معده و كليه نقش مهمي دارد. 
- هندوانه عطش را مي نشاند 
- پوست را مرطوب نگه مي دارد 
- تناسب اندام را حفظ مي كند 
- مكمل خوبي براي معده 
- كمك كننده هضم و خون ساز است. 
تخم هندوانه نيز فشار خون بالا را پايين مي آورد و مي توان از ريشه اين ميوه نيز براي جلوگيري از خونريزي استفاده كرد. 
اين گياه عناصر زيادي دارد و باعث مي شود انسان با استفاده از آن طي چند روز بويژه 
در تابستان از آب و ويتامين هاي مختلف بي نياز باشد. خوردن هندوانه ده ها برابر 
بيشتر از سبزي جات و گوشت مفيد است. 
92 درصد هندوانه آب است و باقي كمي مواد زلال و روغني است. ميزان قند هندوانه 8 درصد و سرشار از ويتامين هاي آ و ث است. حتي هندوانه براي معالجه بيماري هاي كليه نقرس و بواسير نيز موثر است.

 

مضرات :

هندوانه براي اشخاص سرد مزاج و آنهائيكه داراي معده سرد مي باشند مناسب نيست . 
اينگونه اشخاص اگر مي خواهند هندوانه بخورند بايد آنرا با شكر ، ويا عسل و يا گل قند بخورند . 
همچنين هندوانه در اشخاص سرد مزاج باعث درد مفاصل و ضعف جنسي مي شود .

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 23 مرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

برگزیده

حمل گونی های پیاز در بازار تره بار «کلکته» هند (Reuters)

برگزیده

آب های آلوده بر اثز فاضلاب و مواد شیمیایی در «کلرادو» آمریکا (AP)

برگزیده

عبور شهاب سنگ از آسمان  اسپانیا (AFP)

برگزیده

ساکنان «مانیل» فیلیپین با سه چرخه در خیابان های سیل زده تردد می‌کنند. (AFP)

برگزیده

پوشش مخازن آب «لس آنجلس» با بیش از 90 ملیون توپ شناور (AP)

برگزیده

زن روستایی ساکن مناطق سیل زده میانمار  (AP)

برگزیده

فیل یک ماهه در باغ وحش «هامبورگ» آلمان (Reuters)

برگزیده

یک مرد در چشمه ای در بلاروس خود را خنک می‌کند. (AFP)

برگزیده

نجات یک مهاجر توسط هلی کوپتر نیروی دریایی ایتالیا در دریای مدیترانه (Reuters)

برگزیده

عکاسی با سرعت شاتر پایین هنگام بارش شهابی شب گذشته کنار آثار باستانی قرن 6 میلادی بلغارستان (Getty)

برگزیده

یک کارگر کنار بیل مکانیکی غول پیکر در آلمان (EPA)

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 23 مرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 همزمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم وداع با پیکر مطهر 251 شهید غواص و خط شکن عملیات کربلای 4 و هشت دفاع‌ مقدس در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور تشییع شد.

از تعداد 251 شهید غواص، 54 تن از آنها هویت‌شان شناسایی و در 26 خرداد امسال در تهران مورد استقبال قرار گرفتند.

روز گذشته برخی از استان‌های کشور نظیر اصفهان، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، البرز و همدان میزبان این شهدا بودند.

پیکر این شهدای گلگون کفن امروز در سالروز شهادت مؤسس مکتب جعفری بر دستان پرتوان مردان و زنان غیور این مرز و بوم تشییع شد .

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 20 مرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 از تـمام زنـدگی‌تـان لـذت بـبـرید !

لذت بردن از زندگی با پول راحت تر است اما برای لذت بردن اگرچه پول لازم است اما کافی نیست. حتی برخی پا را فراتر گذاشته اند و معتقدند برای لذت بردن از زندگی حتی پول هم لازم نیست. اگر کمی و فقط کمی بخواهیم از زندگی لذت ببریم و نگاهمان را کمی بهتر کنیم بسیاری از لذت‌ها نه وقت زیادی می‌خواهد و نه پول زیادی. پس منتظر تغییرات زیاد در یک روزی که معلوم نیست کی باشد نباشیم... در کوچک‌ترین اتفاقات عظیم‌ترین تجارب بشر نهفته است. باور کنید...
 
در این یادداشت شما را با چند روش ارزان برای لذت بردن از زندگی آشنا می کنیم:

- بخندید: بزرگی گفته است، "هدر رفته ترین روز، روزی است که در آن نخندیده باشید". واقعاً درست است. هیچوقت نباید آنقدر سرتان مشغول باشد که وقت برای خندیدن نداشته باشید یا آنقدر فرد جدی باشید که لبخند نزنید. درعوض، دور و بر خود را با آدم های شوخ و بامزه پر کنید تا همیشه خنده بر لبانتان باشد.
 
-تحسین زیبایی هر روز ما به اشکال و مدل های مختلف با زیبایی روبه رو می شویم. واقعاً جای خجالت است که خیلی از آدم ها آنقدر به این زیبایی ها عادت می کنند که دیگر به تحسین آن نمی پردازند. توصیه ما این است که به آدم ها، گیاهان، اسباب و اثاثیه اطرافتان، ساختمان ها و ... دوباره نگاهی بیندازید و برای تحسین آن لحظه ای زمان بگذارید.
 
- حال یک دوست قدیمی را بپرسید: امتحانش ضرر ندارد. الان، همین الان تلفن را بردارید و به یک دوست قدیمی زنگ بزنید. به این ترتیب هر دوی شما از یک لذت ارزان زندگی لذت خواهید برد.
 
- هدیه های قدیمی و یادگاری ها: هدیه های قدیمی که گرفته اید نگاه کنید، عکس های خاطره انگیز هم بد نیست. یاد آوری روزهای خوش هم زیباست . از قدیم گفته اند وصف العیش نصف العیش.
 
- آشپزی کنید: آشپزی کردن یکی از راه هایی است که به آرامش و لذت می انجامد. اگر برای کسانی که دوستشان دارید آشپزی کنید، لذتتان را دو برابر خواهد کرد.
 
- با مشکلات شوخی کنید: مشکلات زندگی تمامی ندارد پس اگر با آنها شوخی کنید شادی هایتان هم تمامی نخواهد داشت . البته فراموش نکنید منظور از شوخی این نیست که خودتان را سرکوب کنید و به باد تمسخر بگیرید.
 
- از درخت بالا بروید اگر نبود جوی آب هم هست بر روی لبه جوی راه بروید: می خندید باور کنید لذت بخش است. اگر شک دارید امتحان کنید.
 
- از داشته هایتان استفاده کنیدیکی از عادت های بد برخی از ما این است که بهترین لباس ها، غذاها، تفریحات، پول ها و حتی احساساتمان را برای روز مبادا نگه می داریم. زیاد بگو دوستت دارم. از آنچه در اختیار داری استفاده کن و آن را برای روز مبادا ذخیره نکن.
 
- به خودتان جایزه بدهید: چرا به خودتان جایزه نمی دهید! طی یک روز عادی همه ما مطمئنا موفقیت های کوچکی به دست می آوریم. شاید بالاخره موفق شده باشید با یک مشتری سرسخت برخورد کنید، یک فروش کرده باشید، یا کسی در کارتان تحسینتان کرده باشد. البته اینها موفقیت هایی نیست که ارزش ندارد برایش مهمانی بگیرید اما چرا نباید لحظه ای را برای جشن گرفتن این موفقیت های کوچک خود اختصاص دهید؟ این تجربه را با کس دیگری درمیان بگذارید، با یک ناهار خوشمزه به خودتان پاداش بدهید و یا این که با یک شاخه گل، یک بستنی خوشمزه، یک لباس مخصوص خانه ارزان و شیک، یک بسته پفک، پاستیل و .... از خودتان قدردانی کنید.

 

- تشکر کنید: هر روز افراد زیادی به ما محبت می کنند. قدر دانی و تشکر از آنها نه تنها خستگی را از تن ایشان به در می کند باعث لذت و شادی خود شما هم می شود.

موقع پیاده شدن از تاکسی از راننده تشکر کنید.

از همکارتان به خاطر همکاری و همراهی تشکر کنید.

- از رئیستان بابت کار خوبی که برایتان انجام داده تشکر کنید.

از مادر یا همسرتان به خاطر غذای خوشمزه تشکر کنید.

- از خدا تشکر کنید.
 
- دیدن فیلم و خواندن رمان های جذاب،شعر خواندن را هم امتحان کنیداین تفریحی است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. تفریحی که ثروتمندان و فقرا در آن شریک اند. اما هر کدام به وسع و سطح سواد و درک هنری خودشان.
 
- به پارک و دل طبیعت برویدطبیعت مسکنی بسیار قوی برای استرس و فشارهای زندگی مدرن است. خوردن ناهار در پارک، سر زدن به گلخانه ها یا تماشای غروب خورشید چند ایده ساده برای لذت بردن از طبیعت است.

یکی از بهترین سرگرمی های روزهای گرم سال این است که شام را بردارید و به همراه اعضای خانواده به نزدیک ترین پارک محل بروید.

 - با بچه ها رفاقت کنید: دوستی با بچه ها کودک درونتان را هر چند در خواب عمیق باشد بیدار می کند و به یادتان می آورد که وقتی نوزاد بودید روزی 300 بار می خندیدید اما این روز ها هفته ای یک لبخند می زنید!
 

- به دیگران کمک کنید: هر کاری از دستتان بر می آید برای اطرافیانتان انجام دهید. لازم نیست پول خرج کنید شنیدن درد دل یک دوست، همکار و یا همسفر اتوبوس، حمل کردن خرید های یک فرد مسن و .... هرچه از دستتان برمی آید. لذت کمک کردن به دیگران را ازخودتان نگیرید.
 
- محیط اطرافتان را مرتب کنید: اگر بیرون خود را مرتب کنید درونتان هم مرتب می شود. اتاق، محل کار، راه پله های ساختمان، کوچه و ماشینتان را تمیز کنید و بعد از اتمام کار از تمیزی لذت ببرید.

- به صبحها و شبهایتان، دوباره فکر کنید: آیا روزهایتان همیشه در عجله برای بیرون زدن از خانه است؟ آیا شب ها فقط تلویزیون را خاموش می کنید و به رختخواب می روید؟ تنظیم یک برنامه برای روزها و شب ها بسیار فایده بخش است. مثلاً صبحها تنظیم کنید که یک ساعت زودتر بیدار شوید و آن زمان را برای کار کردن روی خودتان بگذرانید، مثلاً کتاب خواندن، چیز نوشتن یا ورزش کردن. شب ها هم قبل از رفتن به رختخواب زمانی را به این فکر کنید که روزتان را چگونه گذراندید.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 10 مرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

عکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیبا

عکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس حیوانات عجیب,عکس حیوانات خنده دار,عکس حیوانات درنده,عکس حیوانات بامزه,عکس حیوانات کارتونی,عکس حیوانات اهلی,عکس حیوانات وحشتناک,عکس های بسیار زیبا از حیوانات,عکسهای بسیار زیبا از حیوانات زال یا سفید رو,عکس های خیلی زیبا از حیوانات,عکس های بسیار زیبا از طبیعت و حیوانات,عکس های زیبا از حیوانات,عکس های زیبا از حیوانات وحشی,عکس های زیبایی از حیوانات,دانلود عکس های بسیار زیبا از حیوانات,عکس های بسیار زیبای حیوانات,عکس های زیبا از حیوانات اهلی,گالری عکس های جالب و زیبا

عکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس های بسیار زیبا از حیواناتعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس های بسیار زیبا از حیواناتعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس های بسیار زیبا از حیواناتعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس های بسیار زیبا از حیواناتعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیباعکس حیوانات,عکس حیوانات زیبا,عکس حیوانات وحشی,عکس های جالب و زیبا
 
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 1 تير 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

175 شهید عزیز و پاک امروز توسط مردم تهران در میدان بهارستان تشییع گردیدند...

نمی‌دانم دستانتان را از پشت بسته بودند یا از روبه‌رو ولی حتما خیلی وقت گذاشتند كه یكی یكی دستانتان را به هم ببندند و دورش طناب بكشند...

نمی‌دانم چه گودال عظیمی حفر كردند تا ١٧٥ سرباز را داخلش بیندازند...

نمی‌دانم نشسته بودید یا ایستاده...

نمی‌دانم یكی یكی داخل گودال پرتتان كردند یا گروهی...

اصلا چه می‌دانم كه در آن روز، شاید هم شب چه آمد ...

شاید هم ساده‌تر، احتمالا یکی از شما ۱۷۵ نفر فریاد زده: «برادرها! وعده ما کربلا» و بعد همه با هم ‌فریاد زده‌اید: یا حسین...

حتم دارم دل آن سرباز بعثی که پشت لودر نشسته بود تا خاک رویتان بریزد، با شنیدن این یا حسین‌ها‌ لرزید اما به روی خودش نیاورد.حتم دارم وقتی چشم آن سرباز عراقی به چشم آن نوجوان افتاد که گوشه گودال سرش را به‌سوی آسمان گرفته بود و یا زهرا می‌گفت، دلش لرزید اما به روی خودش نیاورد. ...

یاحسین ما را با شهیدان محشور بگردان 

آمین ...


راستش را بخواهید این روزها دلم عجیب شور غرور شما را می‌زند. برای تكاوران سخت است كه دستانشان را مقابل دشمن بگیرند كه طناب‌پیچش كنند. بارها شنیده‌ایم که غواص‌ها از آماده‌ترین نیروهای رزمی هستند. 

بازوان و سینه‌های ستبر شما از همین لباس‌های‌های چسبیده غواصی پیداست. بعثی‌ها همین غرور را نشانه گرفته بودند وگرنه در چند دقیقه همه شما را تیرباران می‌كردند و خلاص.غرور شما اما زیر آن خاک‌ها دفن نشد. مثل یک نامه پستی از همان گودال ارسال شد برای ما. برای ما که درس مقاومت را از شما آموختیم و قسم خورده‌ایم که مثل خودتان تا لحظه آخر مقابل دشمن کرنش نکنیم. غرور شما به ما رسیده تا دلمان از عربده‌های تو‌خالی این و آن نلرزد. شما با دست‌های بسته مقاومت کردید.

حتم داشته باشید که ما دستان بازمان را مقابل دشمن دراز نخواهیم کرد.

شما هم دعا کنید برایمان. دعای شما ۱۷۵ نفر برگشت نمی‌خورد؛ این را هم مطمئنم

الهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیل الله،بحق الزهرا.  سلام الله علیها روحتان شاد ... ‌

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 26 خرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 کاسه چوبی

پيرمردي ضعيف و رنجور تصميم گرفت با پسر و عروس و نوه ي چهارساله اش زندگي کند. دستان پيرمرد مي لرزيد،چشمانش تار شده بود و گام هايش مردد و لرزان بود. اعضاي خانواده هر شب براي خوردن شام دور هم جمع مي شدند اما دستان لرزان پدربزرگ و ضعف چشمانش خوردن غذا را تقريبا برايش مشکل مي ساخت. نخود فرنگي ها از توي قاشقش قل مي خوردند و روي زمين مي ريختند، يا وقتي ليوان را مي گرفت غالبا شير از داخل آن به روي روميزي مي ريخت. پسر و عروسش از آن همه ريخت و پاش کلافه شدند.

 

 

پسر گفت: «بايد فکري براي پدربزرگ کرد. به قدر کافي ريختن شير و غذا خوردن پر سر و صدا و ريختن غذا بر روي زمين را تحمل کرده ام. پس زن و شوهر براي پيرمرد، در گوشه اي از اتاق ميز کوچکي قرار دادند. در آنجا پيرمرد به تنهايي غذايش را مي خورد، در حالي که ساير اعضاي خانواده سر ميز از غذايشان لذت مي بردند و از آنجا که پيرمرد يکي دو ظرف را شکسته بود حالا در کاسه اي چوبي به او غذا مي دادند. 

 

گهگاه آنها چشمشان به پيرمرد مي افتاد و آن وقت متوجه مي شدند هم چنان که در تنهايي غذايش را مي خورد چشمانش پر از اشک است. اما تنها چيزي که اين پسر و عروس به زبان مي آوردند تذکرهاي تند و گزنده اي بود که موقع افتادن چنگال يا ريختن غذا به او مي دادند.

 

اما کودک چهارساله اشان در سکوت شاهد تمام آن رفتارها بود. يک شب قبل از شام مرد جوان پسرش را سرگرم بازي با تکه هاي چوبي ديد که روي زمين ريخته بود. با مهرباني از او پرسيد: «پسرم، داري چي مي سازي؟»

 

پسرک هم با ملايمت جواب داد: «يک کاسه چوبي کوچک، تا وقتي بزرگ شدم با اون به تو و مامان غذا بدهم.» و بعد لبخندي زد و به کارش ادامه داد.

 

اين سخن کودک آن چنان پدر و مادرش را تکان داد که زبانشان بند آمد و سپس اشک از چشمانشان جاري شد. آن شب مرد جوان دست پدر را گرفت و با مهرباني او را به سمت ميز شام برد.

 

قدرت درک کودکان فوق العاده است. چشمان آنها پيوسته در حال مشاهده، گوشهايشان در حال شنيدن و ذهنشان در حال پردازش پيام هاي دريافت شده است. اگر ببينند که ما صبورانه فضاي شادي را براي خانواده تدارک مي بينيم، اين نگرش را الگوي زندگي شان قرار مي دهند.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 22 خرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 22 خرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرهنگ از متن قدیمی اوستایی و پهلوی فَرَهَنگ است . فَرَ به معنای پیش و هَنگ به معنای قصد و آهنگ است . هنجیدن و انجیدن به معنای بیرون کشیدن و بیرون آوردن : هنج و هنگ در دودهنگ یا دو دهنج به معنای دودکش است . واژه آهنگ به معنی قصد و اراده و عزم و همچنین موزونی در ساز و آواز است .فرهیختن و فرهختن و فرهنجیدن از همین ریشه است . به معنای آموختن ادب ، تربیت کردن.

 

فرهنگ چیست؟

کلمه فرهنگ در متون قدیمی پهلوی ، از جمله کارنامه اردشیر بابکان و دینکرت و غیره هم آمده است در فرهنگ رشیدی آمده است : ” فرهنج و فرهنگ ادب و اندازه و حد هر چیزی ، و ادب کننده و امر به ادب کردن بر این قیاس فرهنجیدن و فرهنجیده و فرهنجید .

در تاریخ بلعمی آمده است : ای آن که سیاوخش را تو کشتی ……… از مردن و قوت و فرهنگ او نترسیدی .

در قابوس نامه آمده است : بر مردم واجب است چه بزرگان و جه فروتنان ، هنر و فرهنگ آموختن . در تاریخ بیهقی آمده است : هر ولایتی را علمی خاص است ، رومیان را علم طب است ، هند را تنجیم و حساب و پارسیان را علوم نفس و فرهنگ .

در شاهنامه آمده است .

ز فرزانگان چون سخن بشنویم به رأی و به فرمانشان بگرویم

کزیشان همی دانش آموختیم به فرهنگ دل ها بر افروختیم

سعدی :

هر چه خواهی کن که ما را با تو روی جنگ نیست پنجه با زورآوران انداختن فرهنگ نیست

مولوی :

دشمن عقل که دیده است کز آمیزش او همه عقل و همه علم و همه فرهنگ شدیم

 فرهنگ یاد گرفتنی است .

فرهنگ ناشی از عوامل زیست شناختی ، محیط زیستی ، روان شناختی و تاریخ وجود بشر است .

فرهنگ ساختاری است .

فرهنگ پویا ( و متحول ) است .

فرهنگ تغییر پذیر است .

فرهنگ شامل قواعدی است که تجزیه و تحلیل آن را به روشهای علمی ممکن می کند .

فرهنگ به جنبه های گوناگونی قابل تقسیم است .

فرهنگ وسیله ای است که فرد به کمک آن با محیط خود سازگار می شود و برای ابراز خلاقیت خود ابزاری بوجود می آورد .

فرهنگ در دوران اخیر

چند دهه است که واژه فرهنگ مجدداً وارد زبان فارسی شده است و در مقابل:

Culture و educationبکار گرفته شده است . جوامع غرب ، تمدن مدرن را با شوق کشف همه چیز بنیان نهادند . آنها محدوده طبیعت و کره زمین را برای شناسائی پدیده ها و جوامع گوناگون د رنور دیدند . واژه کولتور را که در اصل به معنی کشت و کار بود ، ابتدا در آلمانی به کار گرفتند ، تا آن که به علوم اجتماعی رسید . آشنایی ایرانیان با مفاهیم اساسی جامعه شناسی از جمله کولتور ، آنها را به واژه فرهنگ هدایت کرد . واژه فرهنگ در زبان فارسی قدمتی کهن و دیرینه دارد ، و نه تنها در اولین نثرهای فارسی دری ، که در زبان پهلوی هم بسیار دیده شده است . در زبان فارسی از مصدر فرهیختن ، کلمات بسیاری جدا شده است ، از جمله خود کلمه فرهنگ است . فرهیختن به معنای علم و ادب و هنر می باشد ، و اساساً در زبان پهلوی فرهنگستان به معنی محل آموزش ، یا آموزشگاه بوده است . واژه فرهنگ برای مدتی از یادها رفته بود تا آن که در سال ۱۳۱۴ با تأسیس فرهنگستان ایران ، و تبدیل وزارت معارف به وزارت فرهنگ مجدداً در سطح جامعه مطرح شد ، واژه فرهنگ در ایران در ابتدا در مقابل edcation ، آموزش و تربیت مطرح شد. فرهنگیان کسانی بودند که در کار آموزش و پرورش جامعه بودند ، تا آن که فرهنگ در مقابل Culture مطرح شد . و آموزش در مقابل education رفت .

 چند تعریف از فرهنگ

تایلور – فرهنگ یا تمدن ، کلیت در هم تافته ای است شامل دانش ، هنر ، دین ، قانون ، اخلاقیات ، آداب و رسوم و هر گونه توانایی و عادتی که آدمی همچون عضوی از جامعه به دست می آورد .

دیکسون Dixon) ۱۹۲۹) :

الف) مجموعه تمامی کارکردها رسوم و باورها .

ب) مجموعه فرآورده ها و کارکردها ، نظام دینی و اجتماعی ، رسوم و باورهای یک قوم که بیشتر آنها را تمدن می نامیم .

بند یکت Benediet )۱۹۲۹ ): کلیت در هم تافته ای از تمام عاداتی که آدم چون عضوی از جامعه فرا می گیرند .

هیلر Hiller ) ۱۹۲۹) : باورها ، نظام های فکری ، فنون علمی ، راه و روشهای زندگی ، رسم ها و سنت ها و تمامی شیوه های کردار که جامعه بدان سازمان می بخشد ، فرهنگ نامیده می شود . بنابر این تعریف ، فرهنگ شامل تمامی کارکردهایی است که در جامعه از روابط میان آدم ها شکل می گیرد ، یا از یک گروه اجتماعی آموخته می شود ، ولی صورتهای خاصی از رفتار را در بر نمی گیرد ، که زاده سرشت ارثی اند .

مالینوفسکی Malinowski ) ۱۹۴۶) :

فرهنگ عبارت از کلیت یک پارچه ای شامل وسایل و کالاهای معرفی ، ویژگیهای اساسی گروههای اجتماعی گوناگون ، پیشه ها ، باورها ، رسم های بشری

کلاکن وکلی Kely – Kluckhohn ) ۱۹۴۶) : فرهنگ ، به معنای وصفی ، به معنی گنجینه انباشته از آفرینندگی بشر است ، کتابها نقاشی ها ، بناها و مانند آن ، نیز دانش هماهنگ کردن خود با محیط چه انسانی چه طبیعی ( همچنین ) زبان ، رسم ها ، نظام آداب ، فضیلت های اخلاقی ، دین و حکم شایست و ناشایست که با گذشت روزگاران پدید آمده است .

هرسکووتیس Herskovits ) ۱۹۴۸ ):

فرهنگ در اساس بنایی است که بیانگر تمامی باورها ، رفتارها ، ارزش ها و خواسته هایی که شیوه زندگی هر ملت را باز می نماید . سرانجام عبارت است از هر آنچه یک ملت دارد هر کاری که می کند و هر آنچه که می اندیشد .

تعاریف فرهنگ به مثابه میراث اجتماعی مشترک .

ساپیر Sapir ) ۱۹۲۱) : فرهنگ یعنی مجموعه هم بسته ای از کردارها و باورها که از راه جامعه به ارث رسیده و بافت زندگی ما رامی سازد .

فرهنگ آن چیزی است که از گذشته آدمیان بازمانده در اکنون ایشان عمل می کند و آینده شان را شکل می دهد

بوس Boas ) ۱۹۲۹) : فرهنگ را می توان شامل رفتارهای دانست که در میان گروهی از انسانها مشترک است . از نسلی به نسلی و از کشوری به کشوری راه یافتنی است .

مید Mead ) ۱۹۳۷) :

فرهنگ به معنای کلیت در هم تنیده ای که از رفتار ارتباطی که نژاد و بشر پرورانده است و نسل به نسل آموخته می شود . هیچ فرهنگی را به دقت نمی توان حد گذاری کرد . معنای آن می تواند ، شکل های رفتار قراردادی خاص یک جامعه ، یک گروه از جامعه ، یک حوزه یا دوره خاص باشد .

رادکلیف براون Radeliffe Brown ) ۱۹۴۹ ) : واقعیتی که من به آن نام فرهنگ می دهم ، فرایند ارتباط فرهنگی است ، یعنی فرآیندی که از راه آن در یک گروه یا طبقه اجتماعی معین ، زبان ، باورها ، پسندها ، دانش ، چیره دستی ها ، انواع عرفها دست به دست ، و از شخصی به شخصی از نسلی به نسلی داده می شود .

تعریف هنجاری از فرهنگ

اصطلاح کلی برای راه و رسم های همگانی و پذیرفته شده اندیشه و عمل فرهنگ می باشد این اصطلاح تمامی راه و روش های قومی را که مردم در زندگی گروهی پرورانده اند ، شامل می شود . افزون بر این فرهنگ از گذشته به ما می رسد .

ـ لینتون ۱۹۴۵: فرهنگ یک جامعه راه و رسم زندگی اعضاء آن است همچنین گمان ها و عاداتی است که می آموزند و در آنها با یکدیگر شریکند و از نسلی به نسلی منتقل می شود .

ـ کلاکن – ۱۹۵۱:یک فرهنگ اشاراتی است به راه و روش مشخص یک گروه از انسانها ، یا طرح کامل زندگی آنان .

ـ سوروکین Sorokin ۱۹۴۹:جنبه فرهنگی جهان سوپر ارگانیک شامل معناها ، ارزشها ، هنجارهاست که واکنش ها و روابط شان ، گروه ها همبسته و ناهمبسته ای است که در رفتارهای آشکار و دیگر امور آشکارگری در جهان فرهنگی اجتماعی پدیدار عینیت می یابد .

ـ فورد:فرهنگ عبارت از راه های ارتباطی برای حل مسائل است و ترکیبی است از پاسخ های پذیرفته شده ای که درست از کار در آمده اند . فرهنگ عبارت از راه حل های آموخته است .

ـ استیو وارد ۱۹۵۰: فرهنگ در کل به معنای شیوه های آموخته رفتار است که به صورت اجتماعی از نسلی به نسلی دیگر در درون جامعه ای خاص شکل می گیرد .

ـ یانگ ۱۹۳۴: صورت رفتار عادی مشترک در یک گروه یا جامعه فرهنگ است که از عوامل مادی و معنوی ساخته شده است .

اسکود – فرهنگ عبارت است از همه ایده های آفریده آدمیان که از طریق جامعه به ذهن فرد وارد شده و او از آن آگاه است .

ـ فورد ۱۹۴۲ – فرهنگ شامل همه شیوه های اندیشه و رفتار است ، که از طریق کنش و واکنش های ارتباطی و به شکل نمادین نه وراثتی است دست به دست به نسلهای بعدی می رسد .

ـ کلیفورد گیرتز ـ انسان موجودی است که در تورهایی از جنس معنا که خود می بافد گرفتار می شود . فرهنگ یکی از این تورهاست ، لذا نباید آن را به عنوان یک علم تجربی که به دنبال قوانین است تجزیه و تحلیل کرد ، بلکه باید به دنبال تبیین معنا و مفهوم آن بود .

ـ کلاک هون – فرهنگ برای جامعه همچون حافظه برای انسان است و فرهنگ بخشی از محیط است که توسط انسان ساخته می شود . فرهنگ مثل یک برنامه کامپیوتری است که رفتار آدمی را کنترل می کند .

فرهنگ نرم افزار ذهن است . فرهنگ اندیشه ها و الگوهای رفتاری انسان است که برای اعضای آن آشکارا معتبر است و نیازی به بحث و جدل ندارد . فرهنگ پدیده ای ذهنی است که در اذهان اعضای یک جامعه وجود دارد .

ویلیامز ۱۹۷۶ – فرهنگ فرآیند کلی رشد فکری ، معنوی و زیبایی شناختی است . همچنین شیوه بخصوص زندگی یک ملت دوران یا گروه شیوه ای که در روح مشترک جامعه جلوه گر است .

فرهنگ چیست ؟

انسان موجودی است که با تمام موجودات و حیوانات غیر هم نوع خود تفاوت های اساسی دارد ، از جمله تفاوتهای مهم انسان که در منابع و کتب علوم اجتماعی به آن اشاره شده است . گروه جویی و زیست اجتماعی ، سخن گفتن ، ابزار سازی ، اندیشمندی ، و هدف داری می باشد . انسان از ابتدای حضور خود در زمین نیازهایی داشته تا به کمک آنها ، تا ادامه حیات دهد . برای ادامه حیات کار کرده ، ابزار ساخته و با وسایل و امکانات مختلف اقدام به تولید کرده است ، تولید تلاش آدمی برای فراهم کردن و ساختن ، چیزهایی است که مورد دلخواه انسان است و در طبیعت و یا تولید نیازمند وسایل و ابزار است ، لذا انسان ابزار سازی را پیشه کرده است ، ابزار سازی و ایجاد امنیت ، لزوم همکاری با دیگر انسانها را مورد توجه قرار داد ، از این رو آدمی به جمع توجه می کند . در جهت ایجاد ارتباط با همنوعان سخن گفتن ضروری می شود و سخن گفتن ، علاوه بر ایجاد ارتباط به تقویت و انتقال تجربه افراد می انجامد . به این ترتیب هر گروه اجتماعی ، اقدام به ساختن ابزارها و تولید مشترک می کنند . تا به حیات مورد نظر و دلخواه خود ادامه دهند .

ساده ترین عنصر زندگی جمعی کنش اجتماعی است ، کنش اجتماعی مجموعه حرکات مشخصی است که یک فرد برای تحقق هدف نسبت به فرد دیگر نشان می دهد . کنش اجتماعی در برگیرنده برخوردهای اجتماعی است ، برخورد اجتماعی اولین اثری است که در قالب جسمی یا روحی توسط یک انسان بر انسان دیگر بوجود می آید . چنین کنشی کار تحریک صورت می گیرد . به دنبال هر تحریک انسان اول پاسخ یا واکنش انسان دوم بوجود می آید . چنین کنشی مداوم است ، لذا تحریک متقابل اجتماعی بوجود می آید ، که جریان دو سویه و مداومی است ، تحریک متقابل اجتماعی به ارتباط متقابل اجتماعی منجر می شود ، ارتباطی است که به شکل های مختلف مثل تقلید ، تلقین ، سخن گفتن و انتقال تجربه از انسانی به انسانی ، و از نسلی به نسلی بعد منتقل می شود ، و به تدریج نوعی هماهنگی در کنش های متقابل اجتماعی بوجود می آید . که سبب می شود ، آدمی از هنگام زادن ، از جامعه آموزش گرفته و متکی به آن گردد . و لذا خواسته یا ناخواسته به حفظ جامعه و استقرار نظم در آن کمک کند .

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 خرداد 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

تو مبعوث شدی تا بارانِ رحمتِ فراگیرت                  بر ریگستانِ عطشناک جان ببارد
و دستان تهی از گوهر ناب ایمان                              را به قنوتِ زلال دعا و نیایش ببرد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 26 ارديبهشت 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

  کلید حل مشکلات اقتصادی در لوزان و ژنو و نیویورک نیست در داخل کشور است / مسئولان و روزنامه نیستند که راجع به فساد حرف بزنند باید اقدام کنیم  

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرازي از بيانات مقام معظم رهبري در مراسم بيعت روحانيون و مسئولان و مردم استانهاي فارس، هرمزگان، شهرهاي قزوي، تاکستان و .... 68/4/21

www.leader.ir

امروز هم در دنيا اسلامى که با ظلم و زورگويى درافتد و چپاولگرى و فساد را محکوم کند، وجود دارد. اين اسلام بايد در انتظار دشمنى ابرقدرتها و امريکا و صهيونيستها و کمپانيهاى غارتگر عالم و سلاطين فاسد و رؤساى مفسد امروز دنيا باشد.
روزى که ما پشت سر امام عزيز و علمدار اسلام ناب، شعارهاى اسلام واقعى را مطرح مى‏کرديم، مى‏دانستيم که دشمنها و قدرتها و ابرقدرتها در مقابل ما صف‏آرايى مى‏کنند. در صدر اسلام هم همين‏گونه بود. آن روزى که يهوديها و منافقان و کفار و مشرکان، اطراف مدينه‏ى پيامبر را محاصره کردند و جنگ احزاب و خندق را به وجود آوردند، مؤمنين واقعى گفتند: «هذا ما وعدنااللَّه و رسوله»؛ اين، چيز تازه‏يى نيست. خدا و رسولش به ما گفته بودند که بدها و شريرها و فاسدها عليه شما همدست خواهند شد. بنابراين، آنها چون صدق وعده‏ى الهى را ديدند، ايمانشان قويتر شد.
هرجا که اسلام واقعى آشکار شد، اگرچه قدرتهاى خبيث و پليد در مقابل آن صف‏آرايى کردند، اما انسانهاى پاک و دلهاى مطهر و روحهاى صاف و فطرتهاى پاک و ناآلوده، با همه‏ى توان و وجود از آن حمايت کردند. چرا ده ميليون انسان عزادار در ايام رحلت امام(ره) گرد پيکر مطهر آن بزرگوار جمع شدند و آن‏گونه بر سر و سينه‏ى خود مى‏زدند؟ چرا صدها ميليون مسلمان در سرتاسر عالم، به خاطر درگذشت يک انسان، اين‏طور عزادار و داغدار شدند؟ محبوبيت امام ما به خاطر چه بود؟ جواب، يک کلمه است: به خاطر اسلام. خود آن بزرگوار اين نکته را به ما ياد داد و خود او به ما فهماند و تأکيد کرد که به خاطر اسلام، خدا دلها را متوجه انقلاب و رهبر و ملت ايران کرد.
آن چيزى که به پاها و دلهاى شما قوّت داد، تا بتوانيد راههاى طولانى را طى کنيد و به اين‏جا بياييد، اسلام ناب و مدافع مظلوم و ناسازگار با ظالم بود. اين اسلام است که دلها را جذب و جمع مى‏کند و نيرويى عظيم و شکست‏ناپذير به وجود مى‏آورد. راز اصلى همين نکته است، که ما بايد آن را درست درک کنيم و هميشه به ياد داشته باشيم. 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: دو شنبه 24 فروردين 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فرارو- لی کوان یو اخیراً در سن 91 سالگی برای همیشه با مردم سنگاپور خداحافظی کرد. دلیل شهرت او تبدیل سنگاپور از یک بندرگاه کوچک به قطب تجارت جهانی است. لی کوان یو خواسته دیگری نیز داشت. حفظ پاکیزگی و رفتار خوب سنگاپوری‌ها برای او در ممنوعیت آدامس خلاصه می‌شد. اما به واقع چه چیزی در آدامس بود که او را تا این اندازه از آدامس متنفر کرده بود؟
 
 روزنامه‌نگاران خارجی برای مدتی پس از اجرای طرح ممنوعیت آدامس در سال 1992 در این باره زیاد صحبت می‌کردند. لی کوان یو مدتی بعد در گفتگو با تام پلیت، نویسنده آمریکایی، شکایت خود را از این مسئله مطرح کرد. 

چرا آدامس در سنگاپور ممنوع شد؟
 
این ممنوعیت همچنان یکی از جنبه‌های متداول زندگی در سنگاپور است. البته قوانین مشابه دیگری نیز وجود دارد. قوانین جدی ضد زباله ریختن، دیوارنوشته (گرافیتی)، آب دهان پرت کردن و تمیز کردن بینی در فضای عمومی و قوانین مرتبط با راه رفتن با بی‌توجهی از وسط خیابان همگی از قوانین متداول کشور سنگاپور است. البته قانون مشابه دیگری نیز وجود دارد. در قانون آمده که کسی حق ندارد در جایی غیر از دستشویی ادرار کند؛ حتی اگر دستشویی عمومی هم باشد، شخص قانونا موظف است که آب‌شویه‌ توالت‌ را بکشد! 
 
سنگاپور زمانی که در سال 1965 استقلال یافت، کشوری کوچک با منابع محدود بود. بنابراین، لی به عنوان اولی رئیس‌جمهور سنگاپور «طرح بقا» را پایه‌ریزی کرد. هدف این برنامه این بود که سنگاپور را به یک «واحه‌ی جهان اولی در منطقه‌ای جهان‌سومی» تبدیل کند. 
 
طولی نکشید که سنگاپور از نظر تمیزی، چمن کوتاه شده و سیستم حمل‌ونقل موثر از کشورهای توسعه‌یافته جلو زد. لی دانش‌آموخته‌ی دانشگاه کمبریج بود و به نظر می‌رسید به دنبال کمال‌گرایی در توسعه سنگاپور است. 
 
چرا آدامس در سنگاپور ممنوع شد؟
 
پلِیت در کتاب «غول‌های آسیا: گفتگو با لی کوان یو» می‌نویسد: «من به عنوان یک مقاله‌نویس سال‌ها سعی کردم پرده از راز معمای آدامس برچینم. اما یک نکته را به خوبی درک کردم. در سنگاپور همه تمایل دارند که به این قانون پایبند باشند. زیرا مقامات سنگاپوری بر این باورند که خدشه‌دار شدن این قانون، یورشی به اشتياقِ‌ به تکامل سنگاپور است. در واقع، این کار بر خلاف اندیشه‌های آرمان‌شهرِ سنگاپور است. برچیدن این قانون کارهای پیشین را خراب می‌کرد. این عادت بد که در دوران قدیم سنگاپور رایج بوده از نظر لی کوان یو و تیمش، مانع پیشرفت سنگاپور بوده است. مسیر حرکت به آرمان‌شهر نیز مشخص بود: ممنوعیت آدامس.» 
 
زمان اجرای قانون ممنوعیت آدامس، ریاست جمهوری لی کوان یو 31 ساله شده بود. او در آن زمان دیگر وارد اداره‌ سیاسی «وزیر ارشد» که یک نهاد قدرتمند پشت پرده در سنگاپور است، شده بود. 
 
او در سال 2000 در مصاحبه‌ای گفته بود: «ما را کشوری بی‌اهمیت تصور می‌کردند. اما نتیجه کار این‌گونه شد که الان با ما بهتر رفتار می‌کنند. اوضاع کشور ما نسبت به 30 سال پیش بسیار بهتر شده است.» 
 
در آن دوران، لی به دنبال خلاقیت بود. تعداد آدامس‌هایی که در پیاده‌روها افتاده بودند و به کفش‌ها می‌چسبید کم نبود. دِی پیشنهاد داد که خلاقیت از همین مسئله آغاز شود. 
 
حالت صورت لی به نشانه نارضایتی تغییر کرد. 
 
لی پاسخ داد: «من چسباندن آدامس بر درهای قطارهای مترو برای جلوگیری از باز شدن درها را خلاقیت نمی‌دانم. من این کار را نوعی بدسگالي‌ و شرارت می‌دانم. اگر نمی‌توانی فکر کنی چون آدامس نمی‌جوی، پس بهتر است موز را امتحان کنی!» 
 
پلیت می‌گوید که لی معتقد بود که برای هر مشکل اجتماعی، یک راه‌حل وجود دارد. آدامس‌های انداخته شده در پیاده‌روها یا آدامس‌های چسبانده شده به درهای قطارهای سریع‌السیر از نظر لی مستثنا نبودند. پلیت می‌گوید: «لی درست همانی است که من یک آرمان‌گرای عمل‌گرا می‌نامم. او یک روز صبح بیدار شد و گفت: امروز باید چه کاری انجام دهم تا روز بهتری داشته باشم؟» 
 
چرا آدامس در سنگاپور ممنوع شد؟
 
به هر حال، «مصرف آدامس» امروزه از نظر قانونی مشکلی ندارد. هر کس می‌تواند برای مصرف شخصی خود، مقدار محدودی را به داخل کشور بیاورد. در نتیجه توافق تجارت آزاد آمریکا و سنگاپور، به داروسازان و دندان‌پزشکان از سال 2004 اجازه داده شد تا آدامس «درمانی» را همراه با نسخه پزشکی به مشتریان بفروشند. این قانون شامل آدامس استاندارد بدون قند است. 
 
با این حال، اگر آدامس را به عنوان زباله از دهان به بیرون پرتاب کنید، جریمه‌ای سنگین در انتظار شما خواهد بود. 
 
یوجین تان استادیار حقوق دانشگاه مدیریت سنگاپور می‌گوید: «ما راجع به این قوانین جک می‌سازیم. ما سنگاپوری‌ها از کشورمان به عنوان یک شهر خوب یاد می‎کنیم، و همیشه از جریمه‌هایی که برای رفتارهای نامناسب اجتماعی وجود دارد حرف می‌زنیم. علی‌رغم تغییرات قانونی در سال 2004، هنوز هم اگر کسی در سنگاپور آدامس در دهانش باشد به سختی تحت فشار قرار خواهد گرفت. پیاده‌رو بدون جای آدامس، خیلی زیباتر است.» 
 
چرا آدامس در سنگاپور ممنوع شد؟
 
پِی یی یو دانشجوی سنگاپوری در لندن است که از ممنوعیت آدامس در سنگاپور استقبال می‌کند: «زمانی که در انگلستان در کلاس یا سالن کنفرانس هستم، به مراتب برایم پیش آمده که یک آدامس تازه یا مانده به لباس یا دست و کفشم بچسبد. در سنگاپور، ما کشوری تمیز داریم. از لی متشکریم.» 
 
پلیت خودش نیز بارها به سنگاپور سفر کرده است و هیچ مشکلی با این قوانین نداشته است، گرچه به قول او، همسرش که دانش‌آموخته‌ی دانشگاه برکلی است وسوسه شده که بر روی چمن‌ها راه برود. او می‌گوید: «سنگاپور خیلی تمیز و بیش از حد گران است و بیش از حد نیز پلیس دارد. تفاوت چندانی هم با شهر محل زندگی در کالیفرنیا یعنی بِورلی هیلز ندارد.» 
 
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 16 فروردين 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دید و بازدید نوروز, استاتوس طنز عید دیدنی

 

سال باستانی 1394 بر تمام ایرانیان مبارک :پروردگارا در این سال جدید به خواب عزیزانمان آرامش ، به بیداریشان آسایش ، به زندگیشان عافیت ، به مهرشان وفا ، به عمرشان عزت ، به رزقشان برکت ، به وجودشان صحت عطا فرما، آمین یا رب العالمین 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 1 فروردين 1394برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

http://namehnews.ir/files/fa/news/1393/12/16/89955_416.jpg

شهر تهران ، شامگاه یازدهم اسفندماه، مقصد پایانی تور کنسرت های زمستانی «محمد علیزاده» بود. او که به گفته خودش طی سی شب گذشته، 44 سانس کنسرت در نقاط مختلف ایران داشته پس از این برنامه به استقبال آلبوم جدیدش رفت. آلبومی که هنوز اسم و جزئیات دقیق آن مشخص نشده اما علیزاده در دو کنسرت اخیرش توضیحات کوتاهی درباره آن عنوان کرد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: شنبه 16 اسفند 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هفتمین نمایشگاه بین المللی انرژی های نو، تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی که یکی از بزرگترین نمایشگاههای این حوزه در منطقه خاورمیانه است، از 2 تا 5 اسفند ماه با حضور ده ها شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

در این نمایشگاه، شرکت ها، سازمان ها، صنعتگران و متخصص ایرانی و خارجی، آخرین و جدیدترین محصولات، خدمات و تکنولوژی های مرتبط با انرژی های نو و تجدیدپذیر و نیز صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد.

در هفتمین نمایشگاه بین المللی انرژی های نو، تجدیدپذیر، بهره وری و صرفه جویی انرژی؛ جدیدترین دستاوردها و فن آوری های این حوزه نظیر انواع آبگرمکن های خورشیدی، سیستم های گرمایشی خورشیدی، نرم افزار مانیتورینگ مولدهای خورشیدی، نیروگاه های خورشیدی، سیستم های خورشیدی، پنلهای خورشیدی، توربین های بادی و سیستم های هیبریدی، تجهیزات انرژی خورشیدی و بادی، ممیزی انرژی و سیستم های هیبریدی، شبکه های توزیع برق، لامپ کم مصرف، دیتا لاگر، سیستم های مدیریت مصرف انرژی، چراغهای ال.ای.دی، کنتورهای دیجیتال، تولید و بهینه سازی ادوات و انواع باطری های یو.اس.پی ارائه خواهد شد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: جمعه 1 اسفند 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اجرای نمایش مرگ فروشنده

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای، خیابانی و رادیویی و افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر، عصر چهارشنبه اول بهمن آغاز به کار می‌کند.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای، خیابانی و رادیویی و افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر، عصر چهارشنبه اول بهمن آغاز به کار می‌کند. در روز نخست این رویداد هنری، شش نمایش صحنه‌ای، هفت نمایش خیابانی و یک اثر رادیویی اجرا می‌شوند.

در بخش صحنه‌ای، نمایش «مرگ فروشنده» به نویسندگی آرتور میلر و کارگردانی نادربرهانی مرند در بخش مرور تئاتر ایران، ساعت ۲۰:۳۰ در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود. این اثر، قصه خانواده‌ای است که در دوره رکود اقتصادی دهه ۴۰ امریکا زندگی می‌کنند. متن این اثر که توسط آرتور میلر  نوشته شده است، برای این اجرا به  طورکامل بازنویسی و دراماتورژی شده است. حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، داریوش موفق، رحیم نوروزی، حمیدرضا نعیمی، محمدرضا رحیمی و...از جمله بازیگران این نمایش‌اند.

«دیده‌بانان» به نویسندگی پیر روبر لوکلرک و کارگردانی محمدرضا خاکی، دیگر نمایشی است که نخستین روز جشنواره در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر،  در دو نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود. این نمایش در بخش مرور تئاتر ایران حضور دارد. «دیده‌بانان» بر اساس داستان دو کشور خیالی به نام روم و مور شکل گرفته است. دعوایی میان ملکه کشور روم با رئیس جمهور کشور مور بر سر ماهی‌های خال‌خالی شکل می‌گیرد، با این بهانه به آرامی جنگ آغاز می‌شود و.... وحید نفر، علیرضا ناصحی، بهنام شرفی، محمد روشنی، بیژن محرمی، سارا افشار و علیرضا مدنی در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

همچنین تالار حافظ، یکم بهمن ماه، در دو نوبت ۱۷ و ۲۰، میزبان نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی ولفگانگ بورشرت و کارگردانی ایمان اسکندری در بخش مرور تئاتر ایران می شود. این اثر راویت‌گر زندگی مردانی است که از جنگ جهانی دوم جان سالم به در برده‌اند، اما به واسطه شرایط تلخ و دردناکی که پس از جنگ برای آنها به وجود آمده، زندگی برایشان تلخ شده است. توماج دانش بهزادی، رزگار خاطری، پوریا سلطان‌زاده، حمید حبیبی‌فر، رضا پورخلیلی، مهتاب جورابچی، نعیمه دوستی، سهراب دانش‌بهزادی، علیرضا قنبری، وحید ملکی، میلاد حسینی و درناسادات رهنمایی، بازیگران نمایش «بیرون پشت در» هستند.

نمایش‌های «مرگ فروشنده»، «دیده‌بانان» و «بیرون پشت در»، در بخش مسابقه بین‌الملل هم با دیگر آثار به رقابت می‌پردازند.

تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر نیز ساعت ۱۸ و ۲۰ میزبان نمایش «به اتفاق خانواده» نوشته و کار رسول کاهانی در بخش نسل نو و مسابقه تازه‌های تئاتر ایران خواهد بود. این نمایش، داستان خانواده‌ای است که در حال آماده شدن برای رفتن به یک عروسی هستند. تینو صالحی، سیامک اخوان، الهه شه‌پرست، میثم نوروزی، داریوش رشادت، مهناز مهدی‌زاده، توحید نوروزی و مجتبی بتوندی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. «به اتفاق خانواده» در بخش مسابقه تازه‌های تئاتر ایران نیز حضور دارد.

«بیتل‌ها» نمایشی به قلم محمد چرمشیر و کارگردانی مهدی سالاری است که در نخستین روز جشنواره به عنوان یکی از برگزیدگان تئاتر مناطق از کرمانشاه، ساعت ۱۷ و ۱۹ در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه می‌رود. این نمایشنامه که در دهه ۷۰ توسط چرمشیر نوشته شده، قصه چهار دوست است که یک شب در خانه‌ای گردهم می‌آیند و یک اتفاق سبب برملا شدن رازی می‌شود. سمیه رضایی، ندا قاسمی اکرم یدی و سمیه مهری بازیگران این نمایش‌اند.

همچنین نمایش «کسی دست به عصا توی شکمم راه می‌رود»، نوشته صابر محمدی و کارگردانی علی شفیعی یکی دیگر از آثار برگزیده بخش تئاتر مناطق از گچساران است.  این اثر نمایشی با بهره‌گیری از آیین‌ها و فضای بومی استان کهگیلویه و بویر احمد اجرا می‌شود. مهرداد علیپور، صالح کرمی، سعید کیامرثی، محبوبه خادمی، اعظم فرزین، مینا پناه‌پوری و فاطمه ملک‌زاده در این نمایش که ساعت‌های ۱۶ و ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود، بازی می‌کنند.

در نخستین روز جشنواره تئاتر فجر، هفت نمایش خیابانی هم در محوطه تئاتر شهر، ‌باغ هنر و محوطه برج میلاد اجرا می‌شوند.

نمایش‌های خیابانی «تابوتی له تاوان» نوشته و کار عزیز زادسر از مریوان ساعت ۱۶، «نگرانم» نوشته و کار احمد صمیمی از تهران ساعت ۱۶:۳۰، «ذات انسان در طبیعت» نوشته و کار سوران حسینی از مریوان ساعت ۱۷ ، «آگهی فروش، استخدام» نوشته پروانه علی ضامنی و کارگردانی مسعود مهرابی از تهران ساعت ۱۸ در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا می شوند.

همچنین علاقمندان به تئاتر خیابانی می‌توانند نمایش‌های «آقای سیگار» نوشته و کار علی اصغر خطیب زاده از دامغان ساعت ۱۶، «نی نی اخاذه و مداد رنگی» نوشته کاوه مهدوی و کارگردانی مریم خاکسار تهرانی از تهران ساعت ۱۶:۳۰ را در باغ هنر (خانه هنرمندان) ایران تماشا کنند. محوطه برج میلاد نیز با نمایش خیابانی «ستاره» نوشته سامان خلیلیان و کار گروهی از پیشوا، میزبان تماشاگران خواهد بود.

سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از یکم تا ۱۲ بهمن ماه به دبیری اردشیر صالح پور برگزار می‌شود.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 30 دی 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

افسران به هوش! این تصویر ساخته ی دشمن است...!

در ادامه بخون حتما....

 سلام. از روز چهارشنبه که خبر توهین مجدد نشریه ی فرانسوی شارلی ایدو به گوش مسلمانان رسید،

پیامی با این محتوا و مضمون در شبکه های مجازی و اجتماعی قرار گرفت:«در اقدامی هماهنگ در مقابل عمل زشت روزنامه فرانسوی شارلی ایدو در چاپ مجدد کاریکاتور حضرت محمد صلی الله علیه و سلم، بسیاری از کاربران و گروه های شبکه های اجتماعی تصویر بالا را به عنوان عکس نمایه و پروفایل خود قرار دادند. (شما نیز این کار را انجام بدهید)»
اما این تصویر، یک تصویر ساخته شده توسط دشمن است. اگر به جمله ی قسمت پایینی تصویر نگاه کنید، متوجه می شوید که به جای کلمه more (بیشتر) از کلمه moke (به معنی آدم کودن) نوشته شده است. در واقع جمله ی اصلی نوشته شده این است:« I love him moke than myself» که معنای آن چنین می شود :«من او را از آدم کودن تر خودم بیشتر دوست دارم» (استغفرالله)(استغفرالله)(استغفرالله)(استغفرالله)
نکته اینجاست که در زبان انگلیسی از حرف بزرگ (مثل R) در وسط کلمه و جمله استفاده نمی کنند. و آن چه که در پایین تصویر در کلمه ی moke وجود دارد، «k کوچک» است.
لطفا این مطلب را بسرعت در همه ی شبکه های مجازی و اینترنتی و اجتماعی منتشر کنید
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

افسران به هوش! این تصویر ساخته ی دشمن است...!

در ادامه بخون حتما....

 سلام. از روز چهارشنبه که خبر توهین مجدد نشریه ی فرانسوی شارلی ایدو به گوش مسلمانان رسید،

پیامی با این محتوا و مضمون در شبکه های مجازی و اجتماعی قرار گرفت:«در اقدامی هماهنگ در مقابل عمل زشت روزنامه فرانسوی شارلی ایدو در چاپ مجدد کاریکاتور حضرت محمد صلی الله علیه و سلم، بسیاری از کاربران و گروه های شبکه های اجتماعی تصویر بالا را به عنوان عکس نمایه و پروفایل خود قرار دادند. (شما نیز این کار را انجام بدهید)»
اما این تصویر، یک تصویر ساخته شده توسط دشمن است. اگر به جمله ی قسمت پایینی تصویر نگاه کنید، متوجه می شوید که به جای کلمه more (بیشتر) از کلمه moke (به معنی آدم کودن) نوشته شده است. در واقع جمله ی اصلی نوشته شده این است:« I love him moke than myself» که معنای آن چنین می شود :«من او را از آدم کودن تر خودم بیشتر دوست دارم» (استغفرالله)(استغفرالله)(استغفرالله)(استغفرالله)
نکته اینجاست که در زبان انگلیسی از حرف بزرگ (مثل R) در وسط کلمه و جمله استفاده نمی کنند. و آن چه که در پایین تصویر در کلمه ی moke وجود دارد، «k کوچک» است.
لطفا این مطلب را بسرعت در همه ی شبکه های مجازی و اینترنتی و اجتماعی منتشر کنید
نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: یک شنبه 28 دی 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ولادت با سعادت اشرف اوصیاء ؛ خاتم الانبیاء؛ خیر المرسلین؛ حبیب اله العالمین ؛ طبیب القلوب المومنین ؛ پیامبرعطوفت ورافت و رحمت ،حضرت محمد (ص) و هفته وحدت برعموم مسلمین جهان مبارک باد.

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: سه شنبه 16 دی 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

طولانی‌ترین فاصله یک متری دنیا!

نویسنده: نردبان امید ׀ تاریخ: پنج شنبه 20 شهريور 1393برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 ... 7 8 9 10 11 ... 14 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , me88.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com